قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) شاخص بورس برای چهامین روز متوالی منفی شد + نمای پایانی بازار (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارِ گرانِ کارگران، ارزان تمام شد دلار گران شد، حباب سکه را هم بیشتر کرد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) تولید اتوبوس ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سال گذشته کمتر از ۱۰۰۰ دستگاه بوده است | کاهش رشد اسقاط با ممنوعیت واردات انجام ۲ پرواز فوق العاده برای روز ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مسیر تهران به مشهد اجاره واحد‌های میلیاردی در کوهسنگی مشهد (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) باید‌ونباید‌های تشخیص کالای تقلبی در بازار لوازم یدکی خودرو مشارکت ۸۹درصد دهک‌های اول تا سوم در طرح فجرانه قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهام تسلا به دلیل شایعات مربوط به قرارداد چین افزایش یافت ویدئو | چه تعداد بیکار در کشور داریم؟ قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | نوسانات همچنان گریبان‌گیر خودرو‌های داخلی (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیات اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در کارگاه‎ها ارزخواری مونتاژکاران خودرو کار دستشان داد | دستور وزیر صمت برای بررسی موضوع افت ۷۰ درصدی تولید زعفران | افغانستان صادر کننده زعفران ایران به جهان چرا نیمی از متقاضیان نهضت ملی مسکن منصرف شدند؟ ۳ هزار میلیارد تومان پول حقیقی از بورس در فروردین ماه ۱۴۰۳ خارج شد شرایط دریافت وام ۱۰ تا ۳۰۰ میلیونی +جزئیات سوءاستفاده از کارگران در قرارداد‌های کاری موقت حال کارگران خوب می‌شود، اگر «امنیت، معیشت و مسکن» کارگران را دریابید آخرین وضعیت وام نهضت ملی مسکن اعلام شد + جزییات (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) کاهش ۱۰ درصدی کشت گل محمدی در خراسان رضوی به علت خشکسالی آغاز فروش فوری و پیش فروش محصولات سایپا + جدول (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) دامنه نوسان بورس تغییر می‌کند؟ (۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

راهکار‌های بهبود صادرات خراسان رضوی

  • کد خبر: ۱۴۰۴۷۷
  • ۲۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰
راهکار‌های بهبود صادرات خراسان رضوی
سیاستی که سازمان توسعه تجارت به منظور رونق بیش از پیش روابط تجاری با کشور‌های خارجی در نظر گرفته است حول محور سه راهبرد اساسی است که شامل حفظ بازار‌های هدف، توسعه بازار‌های موجود و نفوذ در بازار‌های جدید می‌شود.

با توجه به سیاست توسعه صادراتی دولت، اهمیت توسعه تجارت برخی کشور‌های همسایه برای خراسان رضوی از همیشه پررنگ‌تر است؛ بنابراین باید از فرصت‌های اقتصادی پیش رو با هوشمندی بیشتری استفاده کنیم. اعزام و پذیرش هیئت‌های تجاری از جمله اقداماتی است که می‌تواند در بهبود روابط تجاری و اقتصادی ما با کشور‌های همسایه نقش آفرینی مطلوبی داشته باشد.

سیاستی که سازمان توسعه تجارت به منظور رونق بیش از پیش روابط تجاری با کشور‌های خارجی در نظر گرفته است حول محور سه راهبرد اساسی است که شامل حفظ بازار‌های هدف، توسعه بازار‌های موجود و نفوذ در بازار‌های جدید می‌شود. البته میزان موفقیت و دستیابی ما به هرکدام از موارد مزبور، متغیر است و گاهی نیز در تحقق برخی اهداف ناکام بوده ایم.

برگزاری نمایشگاه ها، اعزام هیئت‌ها و پذیرش هیئت‌های تجاری از جمله برنامه‌هایی است که در سال جاری با هدف توسعه و بهبود روابط تجاری خارجی به آن‌ها توجه ویژه‌ای کرده ایم. همچنین، استفاده بیشتر از مناطق اقتصادی استان و فعال کردن بازارچه‌های مرزی از مهم‌ترین اهداف و اقدامات ما محسوب می‌شوند که در اولویت قرار دارند. هدف گذاری صادراتی ما برای خراسان رضوی در سال ۱۴۰۱، یک میلیارد و ۶۹۰ میلیون تومان بود که از این رقم تا هشت ماهه سال، ۸۲۱ میلیون دلار محقق شده است.

از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا به امروز ۱۸ مرحله اعزام هیئت تجاری از استان صورت گرفته است که بخشی از آن با حمایت اتاق مشهد و اتاق‌های مشترک تحقق یافته است. از ابتدای سال جاری تا به امروز، ۹ همایش تجاری در خراسان رضوی برگزار شده است و این روند تا پایان سال نیز ادامه خواهد داشت. هدف اصلی از انجام این اقدامات، توسعه فعالیت‌های صادراتی و برطرف کردن مشکلات موجود در این زمینه است.

صادرات خدمات فنی و مهندسی نیز از کهنه‌ترین دغدغه‌های فعالان اقتصادی خراسان رضوی محسوب می‌شود و برای بهبود اوضاع در این زمینه باید از ظرفیت‌های صندوق توسعه صادرات استفاده کنیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->